Dringend hulp nodig? Bel 112

> Dringend brandweer of ziekenwagen nodig? Bel het noodnummer 112 of gebruik de 112-app op je smartphone.

Geef onderstaande informatie aan de operator in de noodcentrale. Zo ben je er zeker van dat je snel geholpen wordt!

  • Waar? Gemeente, straatnaam, huisnummer, verdieping, enz. Geef extra nuttige info over de ligging. Straatzijde, achterkant, garage, kilometerpaal op de autosnelweg, aan een bakker, speeltuin, …
  • Wat? Omschrijf kort en duidelijk wat er aan de hand is. Geef ook informatie over het aantal personen die in gevaar zijn, het aantal gewonden, de aard van de verwondingen enz.
  • Wie? Naam en contactgegevens (gsm-nummer). Zo kan de brandweer je bereiken als ze de plaats van het incident niet onmiddellijk kunnen vinden.

Lees meer over het noodnummer 112

Niet-dringende hulp van de brandweer nodig? Gebruik ons e-loket.

Heb je de brandweer nodig voor een minder dringende interventie zoals het verdelgen van een wespennest of bij noodweer? Maak dan gebruik van ons e-loket.

E-loket

Vraag voor onze administratieve diensten?

> Heb je een vraag over je factuur, over brandpreventie of een andere vraag?

Onze administratieve diensten zijn elke werkdag tussen 9u00 en 12u00 telefonisch bereikbaar op het nummer 050/68.17.20. Op elk moment kun je je vraag voor onze administratieve diensten ook indienen via het e-loket.

Journalisten kunnen voor dringende persvragen terecht op ons centraal persnummer: 050/68 17 22.

E-loket